Veelgestelde vragen

Vragen over het VAB-kwaliteitslabel ‘Getest en Goedgekeurd’?
Vind hier het antwoord op enkele veelgestelde vragen!

Hoe kunnen we je helpen?

  • Waarvoor staat het VAB-kwaliteitslabel 'Getest en Goedgekeurd'?
  • Waarom start VAB met een kwaliteitslabel voor tweedehandswagens?
  • Wie kan het VAB-kwaliteitslabel 'getest en goedgekeurd' aanvragen?
  • Hoe verloopt de diagnose waarbij een wagen al dan niet het VAB-kwaliteitslabel ‘Getest en Goedgekeurd’ bekomt?
  • Wanneer krijgt een wagen het VAB-kwaliteitslabel ‘Getest en Goedgekeurd’?
  • Wanneer krijgt een wagen het VAB-kwaliteitslabel ‘Getest en Goedgekeurd’ NIET?
  • Hoe controleert en handhaaft VAB het correcte gebruik van het kwaliteitslabel?
  • Wat als een in het aanbod gecommuniceerde auto toch niet bij de autohandelaar staat?
  • Een auto wordt aangeboden met het VAB-kwaliteitslabel, maar bij navraag kan de verkoper geen positief keuringsverslag voorleggen. Hoe kan dat?
  • Ik zag dezelfde auto met het kwaliteitslabel ergens anders goedkoper staan. Hoe kan dat? En mag dat?
  • Waar kan ik een klacht over de aankoop van de wagen indienen?
  • Wat als op één van de meer dan 250 geteste punten toch een defect opduikt na aankoop?
  • Wat is het verschil met de technische autokeuring?
  • Het label is pas geldig in combinatie met een groene kaart zonder opmerkingen. Wat betekent dit?
Niet gevonden wat je zocht? Of wil je meer info over dit kwaliteitslabel? Dan kan je steeds contact opnemen met onze VAB-klantenservice op 03/253.60.89 of via mail.

 

VAB-kwaliteitslabel aanvragen?

Heb je zelf een professioneel autodealership en wens je meer info over de mogelijkheden en/of voorwaarden tot het bekomen van een VAB-kwaliteitslabel voor jouw voertuigen? Neem dan contact op met onze professionals via support@carflowmanager.be.