Stel, één van je medewerkers wordt ziek of heeft een persoonlijk ongeval in het buitenland. Als je kiest voor VAB-Reisbijstand, kan hij altijd terecht bij de alarmcentrale van VAB. Eén telefoontje en we regelen alles: de beste medische zorgen, vergoeding van kosten bij ziekte of ongeval én repatriëring indien nodig.
Terugbetaling van medische kosten tot max. € 1.000.000.
Terugbetaling nabehandelingskosten in België tot € 6.200.
Vergoeding reiskosten bij vervroegde terugkeer om dringende reden bij hospitalisatie of overlijden van een naaste medewerker of leidinggevende.
Vergoeding reiskosten van een vervangchauffeur.
Nasturen van beroepsdocumenten, computer- en ander werkmateriaal, bagage of reisdocumenten na verlies of diefstal.
Ter plaatse sturen van een plaatsvervanger.
Vergoeding extra overnachtingskosten als gevolg van natuurrampen, epidemieën, terrorisme of het sluiten van het luchtruim waardoor je je terugkeer moet uitstellen.
Individueel: voor jezelf
Groep: voor meerdere medewerkers waaronder ook jijzelf
Kan ook gecombineerd worden met VAB-Pechbijstand Europa.
Wens je een bijstandscontract voor jouw vloot via VAB-Bedrijfsservice? Vraag nu vrijblijvend een offerte aan.
Wens je een bijstandscontract voor jouw vloot via VAB-Bedrijfsservice? Vraag nu vrijblijvend een offerte aan.
Op zoek naar een oplossing in een professionele context, of wens je een factuur te ontvangen bij het gebruik van jouw tankkaart(en)?
Op zoek naar een oplossing in een professionele context, of wens je een factuur te ontvangen bij het gebruik van jouw tankkaart(en)?
Algemene voorwaarden en IPID-documenten
De algemene voorwaarden en de IPID-documenten zijn door te nemen voor de aanschaf van het product. Voor al je vragen kan je ook contact opnemen met VAB-klantenservice op het nummer 03 253 61 30.
Klantencategorie
In het kader van de IDD verzekeringswetgeving aanziet VAB alle klanten als niet-professionele (of retail) klanten. Dit garandeert hen van de meest uitgebreide informatievoorziening.
VAB-verzekeringsproducten zijn onderschreven door KBC Verzekeringen.
Maatschappelijke zetel: Professor Roger Van Overstraetenplein 2, 3000 Leuven, België. BE 0403.552.563, RPR Leuven. Toegelaten voor alle takken onder de code 0014 (K.B. 4 juli 1979, B.S. 14 juli 1979) door de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel, België.
VAB-bijstandsproducten zoals: pech-, motor- en fietsbijstand, worden gewaarborgd door VAB nv.
Jaarcontracten en stilzwijgende verlenging
De VAB-verzekeringsproducten zijn zaakschadeverzekeringen, en hebben voor jaarcontracten een looptijd van 12 maanden, en hebben voor tijdelijke reiscontracten een looptijd gelijk aan de duur van de reis. Contracten met een duurtijd van 1 jaar worden stilzwijgend verlengd. Consulteer onze website voor een offerte of bel VAB-klantenservice op het nummer 03 253 61 92.
Herroeping aankoop & geschillenregeling
Als het contract tot stand komt via een proces van verkoop op afstand (online of telefonisch), dan heb je het recht om het contract binnen de 14 kalenderdagen vanaf de datum van onderschrijving van het contract te herroepen. Het contract moet wel een geldigheid hebben van meer dan 30 dagen en er mag op dit contract nog geen tussenkomst verleend zijn.
De herroeping kan geschieden zonder opgave van reden en er zijn op zich geen kosten aan verbonden. In voorkomend geval ben je aan VAB nv wel dat deel van de premie verschuldigd dat overeenkomt met de eventueel reeds verstreken periode van dekking. De herroeping dient schriftelijk te gebeuren, bij voorkeur per aangetekend schrijven. De opzegging gaat in op de dag van het versturen van de e-mail of op de postdatum.
Toepasselijk recht
Op VAB-producten is het Belgisch recht van toepassing.
Tarieven
De tarieven zoals vermeld zijn geldig voor nieuw afgesloten contracten vanaf 01/05/2022.
Klachtenservice & Ombudsman van de Verzekeringen
Bij een klacht kan je je wenden tot de VAB-klachtendienst (klachtenbehandeling@vab.be of 03 253 61 40). Als je niet tot overeenstemming komt, kan je terecht bij KBC-Klachtenmanagement, Brusselsesteenweg 100, 3000 Leuven, klachten@kbc.be, tel. 0800 620 81 (gratis).
Kom je niet tot een passende oplossing, dan kan je je wenden tot de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûsplantsoen 35, 1000 Brussel, info@ombudsman.as. Je behoudt evenwel steeds het recht om een gerechtelijke procedure in te leiden voor een Belgische rechtbank.
Opgelet!
Indien er personen zijn die op hetzelfde adres gedomicilieerd zijn als de onderschrijver, maar niet vermeld staan op het contract als rechthebbende, heeft VAB het recht de premie aan te passen na interventie.
In dit geval spreken wij van het niet kwaadwillig achterhouden van informatie.
Indien er personen zijn die niet op hetzelfde adres gedomicilieerd zijn als de onderschrijver, en niet verzekerd zijn bij VAB via een ander contract, behoudt VAB het recht om tussenkomst te weigeren.