Covid-19 coronavirus: veelgestelde vragen

Door het coronavirus en bijhorende maatregelen heb je ongetwijfeld heel wat vragen over je reizen en VAB-verzekeringen. We geven antwoord op de meestgestelde vragen.

De antwoorden zijn gebaseerd op onze actuele algemene voorwaarden en op de actuele reisadviezen.


Reizen is opnieuw mogelijk.

Reizen is weer toegelaten. In sommige landen zullen nog wel reisvoorwaarden van toepassing zijn. Om met een gerust gevoel op reis te vertrekken, kan je best de voorwaarden nog even checken, voor je vertrekt. Dit kan op de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Hieronder hebben we al enkele veelgestelde vragen opgesomd over onze producten en waarborgen. Heb je toch nog bijkomende vragen, dan kan je steeds bij onze collega’s van de klantenservice terecht.

Waarom is een annulatieverzekering zo belangrijk?

We benadrukken het belang van een VAB-Annulatieverzekering. Je kan je voor deze onzekerheid indekken door tijdig een VAB-Annulatieverzekering te onderschrijven. Dit doe je best op de dag van boeking en ten laatste 30 dagen voor vertrek.

  • Meer info over wat wel en niet gewaarborgd is

VAB-Annulatieverzekering (incl. reisonderbreking)

VAB-Annulatieverzekering in eigen land

VAB-Reisbijstand

VAB blijft voor je klaarstaan, maar we vragen je om samen met ons de nodige veiligheidsrichtlijnen te respecteren

We staan nog steeds voor jou klaar en zullen jou maximaal ontzorgen met al onze dienstverleningen. Daarbij blijven de gezondheid en veiligheid van onze klanten en onze medewerkers onze hoogste prioriteit en volgen we voortdurend op hoe deze gegarandeerd kunnen blijven, met respect voor de regels die we opgelegd krijgen door de overheid. We hanteren in al onze diensten enkele algemene veiligheidsmaatregelen, deze vind je op deze pagina.

Maatregelen bij VAB