CORONA-UPDATE
  • 1

We begrijpen dat je nog vragen hebt voor je op reis vertrekt.
Raadpleeg dan zeker onze pagina met de meest gestelde vragen over het coronavirus en kijk ook zeker naar de geldende coronamaatregelen in Europa.
Daarnaast maakten we ook een handig overzicht van alles wat je moet weten over het coronacertificaat.


Heb je nog andere vragen? Contacteer ons.

Vakantiepakket

Verlengen? Bel 03 253 61 30

Ontdek andere reisverzekeringsproducten

Waarom kiezen voor VAB-Reisbijstand?

Veelgestelde vragen

  • Wie behoort tot een gezin?
  • Zijn er beperkingen voor campers?
  • Waarom een pakket nemen?
  • Wat gebeurt er met niet-verzekerde passagiers?
  • Ik ga voor 8 maanden op reis. Bestaat hiervoor een speciale reisverzekering?
  • Welke sporten zijn gedekt?
  • Zijn er beperkingen voor caravans?
  • Ik boekte mijn reis een paar dagen geleden. Kan ik er nu nog een annulatieverzekering voor afsluiten?
  • Wanneer laat ik mijn polis het best ingaan?

 

Algemene voorwaarden en IPID-documenten
De algemene voorwaarden en de IPID-documenten zijn door te nemen voor de aanschaf van het product. Voor al je vragen kan je ook contact opnemen met VAB-klantenservice op het nummer 03 253 61 30.

Klantencategorie
In het kader van de IDD verzekeringswetgeving aanziet VAB alle klanten als niet-professionele (of retail) klanten. Dit garandeert hen van de meest uitgebreide informatievoorziening.

VAB-verzekeringsproducten zijn onderschreven door KBC Verzekeringen.
Maatschappelijke zetel: Professor Roger Van Overstraetenplein 2, 3000 Leuven, België. BE 0403.552.563, RPR Leuven. Toegelaten voor alle takken onder de code 0014 (K.B. 4 juli 1979, B.S. 14 juli 1979) door de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel, België.

VAB-bijstandsproducten zoals: pech-, motor- en fietsbijstand, worden gewaarborgd door VAB nv.

Jaarcontracten en stilzwijgende verlenging
De VAB-verzekeringsproducten zijn zaakschadeverzekeringen, en hebben voor jaarpolissen een looptijd van 12 maanden, en hebben voor tijdelijke reispolissen een looptijd gelijk aan de duur van de reis. Polissen met een duurtijd van 1 jaar worden stilzwijgend verlengd. Consulteer onze website voor een offerte of bel VAB-klantenservice op het nummer 03 253 61 30.

Toepasselijk recht
Op VAB-producten is het Belgisch recht van toepassing.

Tarieven 
De tarieven zoals vermeld zijn geldig voor nieuw afgesloten contracten vanaf 01/05/2021.

Klachtenservice & Ombudsman van de Verzekeringen
Bij een klacht kan je je wenden tot de VAB-klachtendienst (klachtenbehandeling@vab.be of 03 253 61 40). Als je niet tot overeenstemming komt, kan je terecht bij KBC-Klachtenmanagement, Brusselsesteenweg 100, 3000 Leuven, klachten@kbc.be, tel. 0800 620 81 (gratis).

Kom je niet tot een passende oplossing, dan kan je je wenden tot de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûsplantsoen 35, 1000 Brussel, info@ombudsman.as. Je behoudt evenwel steeds het recht om een gerechtelijke procedure in te leiden voor een Belgische rechtbank.


Opgelet!
Indien er personen zijn die op hetzelfde adres gedomicilieerd zijn als de onderschrijver, maar niet vermeld staan op de polis als rechthebbende, heeft VAB het recht de premie aan te passen na interventie. 
In dit geval spreken wij van het niet kwaadwillig achterhouden van informatie. 
Indien er personen zijn die niet op hetzelfde adres gedomicilieerd zijn als de onderschrijver, en niet verzekerd zijn bij VAB via een andere polis, behoudt VAB het recht om tussenkomst te weigeren.