Close

Deze website maakt gebruik van cookies voor analyse, gepersonaliseerde inhoud en advertenties. Meer weten.

Bijstands
pakket

Veelgestelde vragen

  • Welke sporten zijn gedekt?
  • Wat gebeurt er met niet verzekerde passagiers?
  • Ik heb een oude wagen. Wordt hij nog gerepatrieerd bij pech?
  • Kan ik mijn VAB-Reisbijstand ook gebruiken voor vakanties zonder de wagen?
  • Wie behoort tot een gezin?
  • Waarom een pakket nemen?
  • Vanaf wanneer kan ik beroep doen op VAB?

De VAB-Reisbijstand is een zaakschadeverzekering, te onderscheiden van de VAB-Pechbijstand dat een pechverhelpingscontract is. Beide producten hebben een looptijd van 12 maanden. Het Belgisch recht is van toepassing.

Het verzekeringsrisico voor de VAB-Reisbijstand wordt ondergebracht bij KBC Verzekeringen, NV (maatschappelijke zetel in België, Professor Roger Van Overstraetenplein 2, 3000 Leuven, BE 0403.552.563, toegelaten voor alle takken onder de code 0014).

Voor een klacht over het VAB-Bijstandspakket kan je in eerste instantie wenden tot de VAB-klachtendienst (klachtenbehandeling@vab.be of 03 253 61 40), maar ook tot KBC-Klachtenmanagement (klachten@kbc.be of 0800 620 84 (gratis) of de Ombudsman van de Verzekeringen (info@ombudsman.as). Je hebt steeds het recht om een gerechtelijke procedure in te leiden voor een Belgische rechtbank.