Close

Deze website maakt gebruik van cookies voor analyse, gepersonaliseerde inhoud en advertenties. Meer weten.

Multi
pakket

Veel gestelde vragen

  • Wie behoort tot een gezin?
  • Wat gebeurt er met niet verzekerde passagiers?
  • Waarom een pakket nemen?
  • Zijn er beperkingen voor motorhomes?
  • Welke sporten zijn gedekt?
  • Kan ik mijn VAB-Reisbijstand ook gebruiken voor vakanties zonder de wagen?
  • Ik heb een oude wagen. Wordt hij nog gerepatrieerd bij pech?
  • Ik ga voor 8 maanden op reis. Bestaat hiervoor een VAB-polis?
  • Wanneer laat ik het best mijn polis ingaan?
  • Ik heb mijn reis al een paar dagen geleden geboekt, zal mijn reis nog gedekt zijn door de annulatieverzekering?
  • Zijn reizen in het binnenland of online geboekt ook gedekt?
  • Hoe kan je ons bij pech contacteren?
  • Wanneer ontvang ik mijn lidkaart?
  • Wat moet ik doen als ik een nieuwe wagen koop?
  • Wat zijn de sterke punten van VAB-Pechbijstand?

De VAB-Reisbijstand en de VAB-Annulatieverzekering zijn zaakschadeverzekeringen, te onderscheiden van de VAB-Pechbijstand dat een pechverhelpingscontract is. Deze producten hebben een looptijd van 12 maanden. Het Belgisch recht is van toepassing.

Het verzekeringsrisico voor de VAB-Reisbijstand en de VAB-Annulatieverzekering wordt ondergebracht bij KBC Verzekeringen, NV (maatschappelijke zetel in België, Professor Roger Van Overstraetenplein 2, 3000 Leuven, BE 0403.552.563, toegelaten voor alle takken onder de code 0014). 

Voor een klacht over het VAB-Multipakket kan je in eerste instantie wenden tot de VAB-klachtendienst (klachtenbehandeling@vab.be of 03 253 61 40), maar ook tot KBC-Klachtenmanagement (klachten@kbc.be of 0800 620 84 (gratis) of de Ombudsman van de Verzekeringen (info@ombudsman.as). Je hebt steeds het recht om een gerechtelijke procedure in te leiden voor een Belgische rechtbank.