LET OP!
  • 1

VAB wenst naar aanleiding van de coronacrisis en wereldwijde negatieve reisadviezen de verkoop van nieuwe contracten reisbijstand en annulatieverzekering tijdelijk op te schorten voor reizen met vertrekdatum voor 01/06/2020.


Om de wereldwijde gezondheid te waarborgen raadt VAB momenteel ten stelligste af nog naar het buitenland te reizen. Onze dienstverlening in binnen- en buitenland ondervindt momenteel ernstige hinder of wordt zelfs onmogelijk gemaakt. VAB-Reisbijstand houdt er verder aan u te informeren over het feit dat “VAB-Reisbijstand" en "VAB-Annulatieverzekering" niet tussen komen voor kosten welke direct gelinkt zijn aan het coronavirus (behalve als je wegens ziekte niet op reis kunt vertrekken of bij gedwongen langer verblijf na je geplande terugkomstdatum). VAB-Bijstand doet alles wat het kan om onze klanten met pech zo goed en zo snel mogelijk verder te helpen.


Dank voor je begrip! Heb je nog vragen? Contacteer ons of lees meer over het coronavirus m.b.t. jouw bijstand.

Annulatieverzekering

Ontdek andere reisverzekeringsproducten

Waarom kiezen voor VAB Reisbijstand?

Veelgestelde vragen

 

De VAB-verzekeringsproducten zijn zaakschadeverzekeringen, en hebben voor jaarpolissen een looptijd van 12 maanden, tijdelijke polissen duurtijd van de reis.  Het Belgisch recht is van toepassing. Voor een offerte kan u terecht op onze website.

De verzekeringsrisico’s voor de VAB-verzekeringsproducten worden ondergebracht bij KBC Verzekeringen, NV (maatschappelijke zetel in België, Professor Roger Van Overstraetenplein 2, 3000 Leuven, BE 0403.552.563, toegelaten voor alle takken onder de code 0014).

Voor een klacht over de VAB-producten kan je in eerste instantie wenden tot de VAB-klachtendienst (klachtenbehandeling@vab.be of 03 253 61 40), maar ook tot KBC-Klachtenmanagement (klachten@kbc.be of 0800 620 84 (gratis)) of de Ombudsman van de Verzekeringen (info@ombudsman.as). Je hebt steeds het recht om een gerechtelijke procedure in te leiden voor een Belgische rechtbank.