Multipakket

Ontdek andere reisverzekeringsproducten

Waarom kiezen voor VAB-Reisbijstand?

Veelgestelde vragen

  • Wie behoort tot een gezin?
  • Wat gebeurt er met niet-verzekerde passagiers?
  • Waarom een pakket nemen?
  • Zijn er beperkingen voor campers?
  • Welke sporten zijn gedekt?
  • Kan ik mijn VAB-Reisbijstand ook gebruiken voor vakanties zonder de wagen?
  • Ik heb pech met mijn oude wagen. Wordt hij nog gerepatrieerd?
  • Ik ga voor 8 maanden op reis. Bestaat hiervoor een speciale reisverzekering?
  • Wanneer laat ik mijn polis het best ingaan?
  • Ik boekte mijn reis een paar dagen geleden. Kan ik er nu nog een annulatieverzekering voor afsluiten?
  • Wat als ik in België op reis ga of mijn reis online boek?
  • Ik heb pech! Hoe kan ik VAB contacteren?
  • Wanneer ontvang ik mijn lidkaart?
  • Wat moet ik doen als ik een nieuwe wagen koop?
  • Wat zijn de grote voordelen van VAB-Pechbijstand?

De VAB-verzekeringsproducten zijn zaakschadeverzekeringen, en hebben voor jaarpolissen een looptijd van 12 maanden, tijdelijke polissen duurtijd van de reis.  Het Belgisch recht is van toepassing. Voor een offerte kan u terecht op onze website.

De verzekeringsrisico’s voor de VAB-verzekeringsproducten worden ondergebracht bij KBC Verzekeringen, NV (maatschappelijke zetel in België, Professor Roger Van Overstraetenplein 2, 3000 Leuven, BE 0403.552.563, toegelaten voor alle takken onder de code 0014).

Voor een klacht over de VAB-producten kan je in eerste instantie wenden tot de VAB-klachtendienst (klachtenbehandeling@vab.be of 03 253 61 40), maar ook tot KBC-Klachtenmanagement (klachten@kbc.be of 0800 620 84 (gratis)) of de Ombudsman van de Verzekeringen (info@ombudsman.as). Je hebt steeds het recht om een gerechtelijke procedure in te leiden voor een Belgische rechtbank.