Reisbijstand

Ontdek andere reisverzekeringsproducten

Waarom kiezen voor VAB-Reisbijstand?

Veelgestelde vragen

  • Zijn er beperkingen voor caravans?
  • Zijn er beperkingen voor campers?
  • Wat gebeurt er met niet-verzekerde passagiers?
  • Ik heb pech met mijn oude wagen. Wordt hij nog gerepatrieerd?
  • Ik ga voor 8 maanden op reis. Bestaat hiervoor een speciale reisverzekering?
  • Kan ik mijn VAB-Reisbijstand ook gebruiken voor vakanties zonder de wagen?
  • Wie behoort tot een gezin?
  • Welke sporten zijn gedekt?

De VAB-verzekeringsproducten zijn zaakschadeverzekeringen, en hebben voor jaarpolissen een looptijd van 12 maanden, tijdelijke polissen duurtijd van de reis.  Het Belgisch recht is van toepassing. Voor een offerte kan u terecht op onze website.

De verzekeringsrisico’s voor de VAB-verzekeringsproducten worden ondergebracht bij KBC Verzekeringen, NV (maatschappelijke zetel in België, Professor Roger Van Overstraetenplein 2, 3000 Leuven, BE 0403.552.563, toegelaten voor alle takken onder de code 0014).

Voor een klacht over de VAB-producten kan je in eerste instantie wenden tot de VAB-klachtendienst (klachtenbehandeling@vab.be of 03 253 61 40), maar ook tot KBC-Klachtenmanagement (klachten@kbc.be of 0800 620 84 (gratis)) of de Ombudsman van de Verzekeringen (info@ombudsman.as). Je hebt steeds het recht om een gerechtelijke procedure in te leiden voor een Belgische rechtbank.