Veelgestelde vragen over VAB-Pechverhelping fiets
Wat zijn de grote voordelen bij VAB van een Pechverhelping voor je fiets?
• Wij werken met eigen toegewijde VAB-medewerkers. Zij garanderen een kwalitatieve dienstverlening en ze kunnen je fiets meestal ter plaatse herstellen, waardoor je meteen weer mobiel bent en dus tijd en kosten bespaart.
• Hulp bij elke vorm van immobiliteit zoals ongeval, technisch defect, lekke band,...
• Geen beperkingen op de leeftijd van de fiets, de bestuurder of het aantal interventies.
• Als je fiets gesleept moet worden, slepen we je fiets (of rijwiel) naar een herstelplaats naar keuze in België.
Waar kan ik terecht bij panne?
Heb je bijstand nodig in het buitenland, dan kan je onze alarmcentrale steeds bereiken op +32 3 253 65 65.
Hoeveel fietsen of bromfietsen mag je aansluiten onder hetzelfde contract voor een fiets?
Geldt mijn Pechverhelping fiets ook voor een tandem of aanhangwagentje?
Wat is het verschil tussen een Pechverhelping fiets en een Fietsverzekering bij VAB?
-
• Een Pechverhelping fiets geldt voor ongeval of pech met je fiets thuis of onderweg in de Benelux. Dit geldt voor élke fiets of bromfiets (tot en met 50cc) waar de aangesloten persoon mee onderweg is.
• Een Fietsverzekering sluit je af tegen diefstal van of schade aan één specifieke fiets. Je kan voor elke soort fiets een Fietsverzekering nemen, met uitzondering van een fiets die je least, een sportfiets (koersfiets of mountainbike), elektrische fietsen met een elektrische hulpmotor die helpt zonder te trappen of een elektrische fiets van meer dan 25 km/u. Je kan ook een Pechverhelping nemen bovenop je Fietsverzekering. Pechverhelping en Fietsverzekering zijn dan beide van toepassing op dezelfde fiets.
Wanneer gaat mijn contract in?
Het contract en de waarborgen voor pech of ongeval gaan ten vroegste vanaf de 4e dag na onderschrijving in, op voorwaarde dat de premie betaald werd.
Heb je pech en nog geen contract?
Bel dan onze alarmcentrale op 078 22 22 22. We helpen je verder.
Heb je pech én een geldig contract, bel dan onze alarmcentrale op 078 222 222 (vanuit België) of +32 3 253 65 65 (vanuit Nederland of Luxemburg).
Hoe geef ik wijzigingen aan mijn jaarlijks contract door?
Mail naar contact@vab.be of bel 03 253 61 30. VAB-Klantenservice is telefonisch bereikbaar van maandag tot donderdag van 9u tot 18u en op vrijdag tot 16u30.
• Wijzigingen aan je persoonsgegevens:
Contact- en persoonsgegevens van onderschrijver (en verzekerde(n)) aanpassen kan via Mijn VAB of via het contactformulier.
• Gezinswijzigingen of een overlijden melden:
Is er een overlijden, dan kan je het ons melden via het contactformulier of via contact@vab.be.
Hoe kan ik mijn pechverhelpingscontract verlengen of stopzetten?
Je contract verlengen:
Pechverhelping wordt door VAB uitgevoerd. Je contract wordt automatisch verlengd door VAB, voor opeenvolgende periodes van 1 jaar, tenzij jij of VAB de overeenkomst opzegt.
Je pechverhelpingscontract stopzetten:
Je Pechverhelping is een jaarcontract dat stilzwijgend verlengd wordt, tenzij je de overeenkomst minstens 2 maanden voor de vervaldatum opzegt. Vanaf het tweede jaar kan je je contract eender wanneer opzeggen, met uitwerking na 2 maanden vanaf de dag na de indiening van de aangetekende zending, de betekening, de datum van het ontvangstbewijs of mail.
Richt je hiervoor tot: VAB nv - VAB-Klantenservice - Pastoor Coplaan 100 - 2070 Zwijndrecht of contact@vab.be.