VAB-Training & Consult kent haar oorsprong in de hoofdactiviteit van VAB: onze pechbijstand. De nood van de VAB-wegenwachters om up-to-date te blijven met de meest recente autotechnieken op de Belgische markt vraagt om continue bijscholing. Deze bijscholing groeide uit tot een volwaardige opleidingsafdeling.
De VAB-bijscholingen werden na een tijd ook opengesteld voor andere bedrijven. Via onze gespecialiseerde opleidingen en basiscursussen willen we alle soorten werknemers in de auto-, moto- en vrachtwagensector bijstaan.
In de gespecialiseerde opleidingen leggen we de aandacht op nieuwe technieken en de technologische evolutie in de automotive sector, omdat het aandeel van elektronica de voorbije jaren sterk groeide.
Met de basiscursussen bieden we ondersteuning voor administratieve en commerciële medewerkers binnen de autosector, zodat zij op een eenvoudige wijze de nodige kennis krijgen om hun job nog beter uit te voeren.
VAB-Training & Consult biedt zowel open opleidingen als projecten op maat aan.
Uit de technische opleidingen ontstonden onze 3 andere diensten: de mystery shopping, de telefonische helpdesk en de technische audit.
In de mystery shopping gaan we na hoe jouw verkopers presteren via een anonieme test.
Tijdens een technische audit gaan we (ook anoniem) na hoe een technicus omgaat met een testvoertuig met een technisch probleem.
De telefonische helpdesk van VAB-Training & Consult ondersteunt je bedrijf en beantwoordt telefonisch technische of technisch-commerciële vragen. Dit kunnen vragen van interne medewerkers of van de eindconsument zijn. Door de combinatie van onze technische kennis en onze ervaring in telefonische ondersteuning (bij de pech- en reisbijstand) is VAB de uitgelezen partner om jouw bedrijf bij te staan.
- Michel Rabau, Directeur Operations & Administration van KBC Autolease