Bescherm jezelf en je voertuig op reis met VAB
Reizen
Bekijk onze basisformules
Reisverzekering
Vanaf
€6,99
Normaal €
Annulatieverzekering
Vanaf
€1
Normaal €
Reis + Bagage
Vanaf
€7,87
Normaal €
Reis + Annulatie + Bagage
Vanaf
€7,46
Normaal €
Productopties
Stel je product verder samen met:
Reisverzekering
Vanaf
€6,99
Normaal €
Annulatieverzekering
Vanaf
€1
Normaal €
Reis + Bagage
Vanaf
€7,87
Normaal €
Reis + Annulatie + Bagage
Vanaf
€7,46
Normaal €
Ik heb een reis gepland met enkele vrienden. Kan ik hen ook mee opnemen in mijn tijdelijke reisverzekering?
Kan ik een tijdelijk contract afsluiten voor een reis die langer duurt dan 90 dagen?
Bij een tijdelijk contract mag de duur van de reis maximaal 90 dagen zijn. Ga je toch langer op reis? Kies dan voor een jaarcontract, daar is de maximale duur van één reis beperkt tot 120 dagen.
Kunnen jullie mij een reisattest bezorgen als ik een VAB-Reisverzekering onderschreven heb?
Dat kan zeker. Een reisattest is een aanbevolen document om aan te tonen dat je gedekt bent voor medische kosten in het buitenland of een repatriëring naar België. Dit wordt bijvoorbeeld gevraagd om een visum aan te vragen of om een land binnen te mogen (zoals Cuba,...).
Het reisattest kan je in de taal van je bestemming aanmaken via Mijn VAB. Heb je bijkomende vragen, dan kan je steeds bij onze klantenservice terecht.
Op welke bijstand kan ik rekenen voor mijn reis binnen België?
VAB biedt personenbijstand aan voor reizen buiten België, er is dus geen tussenkomst voor medische kosten in België.
Wel kan je je verzekeren tegen annulatie van een reis of verlies/diefstal van je bagage tijdens een reis binnen België en dit vanaf 1 geboekte overnachting.
Waar moet ik zeker rekening mee houden bij pech/medische problemen in het buitenland?
Heb je pech of medische problemen, contacteer altijd eerst onze VAB-Alarmcentrale. Wij maken dan een dossier voor je aan en begeleiden je bij alle mogelijke problemen die je pad kunnen kruisen (vervangwagen of extra hotel reserveren, ziekenhuis zoeken, informeren over een eventuele repatriëring, ...).
Hou het telefoonnummer van onze alarmcentrale zeker bij de hand: +32 3 253 65 65.
Waar kan ik terecht bij panne/medische problemen?
Heb je pech in België (thuis of onderweg), dan kan je ons via de digitale pechknop contacteren (auto/motor) of via 078 222 222 (zonaal tarief).
Heb je bijstand nodig in het buitenland, dan kan je onze alarmcentrale steeds bereiken op +32 3 253 65 65.
Welke regio moet ik onderschrijven voor mijn reis?
Kies je voor de regio "Europa" dan ben je gedekt voor reizen naar: Albanië, Andorra, Balearen, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Faeroër eilanden, Finland, Frankrijk (behalve overzeese gebieden), Fyrom (Noord-Macedonië), Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kosovo, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Groothertogdom Luxemburg, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal (exclusief Madeira en de Azoren), Roemenië, Russische Federatie (Europees gedeelte: het gedeelte ten westen van het Oeralgebergte), San Marino, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje (exclusief Canarische Eilanden), Tsjechië, Turkije (Europees gedeelte: het gedeelte ten westen en ten noorden van de Bosporus, de Zee van Marmara en de Dardanellen), Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk (incl. Noord-Ierland), Wit-Rusland, Zweden, Zwitserland en Ijsland.
Kies je voor de regio "Wereld" dan ben je gedekt voor reizen naar de landen van regio "Europa" + Canarische Eilanden (Fuerteventura, Gran Canaria, ...), de overzeese gebieden van Frankrijk, Madeira en de Azoren, Russische Federatie ten oosten van het Oeralgebergte en het Aziatisch gedeelte van Turkije of andere bestemmingen gelijk waar ter wereld.
Wanneer gaat mijn tijdelijk contract in?
Hoe kan ik mijn tijdelijk contract verlengen of stopzetten?
Je contract verlengen:
Een tijdelijk contract kan op de einddatum (= de vervaldag) niet worden verlengd. Deze contracten eindigen om 24u op de dag die in de bijzondere voorwaarden als einddatum van de reis is vermeld.
Je contract stopzetten:
De tijdelijke VAB-verzekeringen kunnen niet worden opgezegd.
*Actievoorwaarden
VAB NV behoudt zich het recht voor om de actie vroegtijdig te beëindigen of te verlengen.
2. De actie is uitsluitend van toepassing op contracten die rechtstreeks afgesloten worden via de website www.vab.be of via de klantenservice van VAB NV. Je kan ons bereiken van maandag t/m donderdag van 9u-18u en vrijdag van 9u-16u30 op het telnr. 03/ 253 61 30.
3. De actiekorting ( = ook wel korting) bedraagt 10% op de premie die je betaalt (BTW inbegrepen). Ze is niet cumuleerbaar met andere kortingen (met uitzondering van de korting die geldt op de voordeelformules). Het gaat om een eenmalig, niet-recurrent voordeel.
4. Zowel particulieren als professionelen* kunnen deelnemen aan de actie.
5. De deelnemende producten en voordeelformules kan je terugvinden onder de tab “Pechverhelping & verzekeringen” op www.vab.be. Andere producten komen niet in aanmerking voor de actiekorting.
6. Je hebt recht op de actiekorting bij het afsluiten van een nieuw contract of bij de toevoeging van (een) bijkomende optie(s) aan een bestaand contract.
7. De korting wordt niet automatisch toegekend, je verkrijgt deze middels een actiecode. Bij het afsluiten van een contract via www.vab.be verkrijg je de korting door het invullen van de code VA2025 in stap 5 van het aankooproces. Wanneer je contact opneemt met de VAB-klantenservice voor de opmaak van je contract, zal de medewerker de code toevoegen aan je contract.
8. Voor meer info en algemene voorwaarden zie ’Voorwaarden en documenten’ onderaan deze pagina.
*Professionelen met een vloot van < of = 5 wagens/ < 5 personen (taxi- of koeriersbedrijven en voertuigen van >3,5T zijn uitgesloten)